25 Şubat 2013 Pazartesi

Beyazıt Turlaması

Herkese yine yeni yeniden merhabalar:)
Uzun zamandır hem gezememekten hemde fırsat olmadığından yazamadım. Ancak geçen cuma buna bir son vermem gerektiğini düşündüm. Hep kıyafet , mutfak alışverişi mi yapcam dedim ve kendimi Beyazıt Sahaflar'da buldum. Eee kitap almaya gidilir de kitap eleştirmenin olmadan gidilir mi? Kaptım Kütüphanemden Kitap Manzaraları'nı; attım kendimi kitapçılara. Hem ona hem bana bir sürü lazım şey vardı. Bir kere Beyaz dizi lazımdı en önemlisi:) Mezun olduğumuzdan beri görüşmüyorduk bu da bize bahane oldu harika oldu:) 
İlk önce Mavi Marmara Çarşısı'nın önünde buluştuk. Bilenler bilir. Eskiden Beyazıt Meydanı'na kurulan kitapçıların hepsi buraya taşındı. İki pasaj var. Birinde daha çok roman kitap tarzı şeyler satılıyor, diğerinde de genellikle sınavlara hazırlık kitapları. Fiyatlar çok uygun. İkinci el alma şansınız da var. Özellikle yabancı dil kitaplarını rahatlıkla bulabiliyorsunuz.Biraz battım ama bakın neler aldım:


<!--more-->YDS'ye hazırlanıyorum.Evde kitaplarım var ancak konu anlatım lazımdı. Kitabın aslı 43 lira. Ne kadar pahalı değil mi? Ancak sadece köşesinde hafıf yıpranma olduğu için yayınevi buraya göndermiş. 20liraya aldım. Sonuçta bana içi lazım. Bu tarz kitaplara ulaşabileceğiniz gibi paketli sıfır kitaplar da mevcut bir gidip bakmakta yarar var. 5 liraya bile test kitapları var. Her eve lazım "Kadın İlmihali"mi de aldım. Karı koca birlikte yazmışlar 13 liraya da onu aldım. Bir de her kitapçının kapısının önünde kolilere sıralanmış indirimli kitaplar oluyor. Koli ganimetim "Grinin Elli Tonu" 8 lira.


 Veeee Beyaz Diziler.. Öncelikle ilk beyaz dizi maceramız burada başladı :


Evet maalesef kapanmış. Bir amca dururdu. Bir gün kitapçıları gezerken en üst kata çıktık. Burada daha çok ikinci el kitap satan yerler var. Daha doğrusu vardı. Çünkü çoğu kapanmış. Beyaz dizileri ilk gördüğümüzde açıkcası biraz dalga geçmiştik hatta ilk tepkimiz "Aa pembe dizinin kitap hali haha" şeklinde olmuştu. Ancak hem o hem ben uzun yoldan geldiğimiz için, kitaplar da ufak ve taşıması kolay olduğundan birer tane alıp okumaya karar verdik. Tanesi 1tl idi ve 2 tane getirirsen 1 tane ile değiştirebiliyordun. Aldık ikişer tane. Ama sonra bir müptelası olduk ki sormayın. Bende sadece 50 civarı var ama arkadaşımda -sayısını hatırlayamıyorum- yüzlerce var. Amca kitapları karşı mağazaya devretmiş baya da az kalmış. Ama hala 1tl:)
Kitapçılardan çıktıktan sonra okul zamanı her zaman yemek yediğimiz yere attık ve kaşarlı patsolarımızı diyetlere rağmen afiyetle yedik. Nostaljiye devam dedik durmadık:


Okulun önünden ilerleyerek Beyazıt Sahaflara geçtik. Gezdik bakındık ve Kapalı Çarşı'nın içinden Cağaloğlu'na indik


Cağaloğlu taraflarına gelirseniz oradaki Kahve Dünya'sında bir soluklanın derim. Arkadaşım damla sakızlı türk kahvesini bende mochasını öneriyorum. Eğer yoğun süt tadından hoşlanıyorsanız sıcak çikolatasını da deneyebilirsiniz ancak bana ağır geldi. 



Bu da sunum şekli. Normalde içi kahveli çikolata koyarlardı ancak simdi gofretli vermeye başlamışlar. Açıkcası kahveliler daha orjinaldi.


Bu kadar yedik içtik eritmek lazım dedik ve Eminönü yolunu tuttuk. Yavaş yavaş sohbet muhabbet Mısır Çarşısı'na kadar geldik 


Burada vedalaştık. Tadı hala damağımda bu güzel günün. En kısa zamanda tekrar kitap alışverişine çıkcaz. Ben karşı tarafları pek bilmiyorum ancak deneyimimi sizinle paylaşcam:) Sonraki hedef : Kadiöy:)
Ve Eminönü'nden güzel bir camii fotosuyla veda ediyorum:) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder