11 Şubat 2013 Pazartesi

Çarşambadan Hazineler:)

Merhabalar...
Sizlere benim ayrıca bir pazar delisi olduğumu söylemiş miydim? Kesinlikle öyleyim. Allah'ım kendimi kaybediyorum o pazarlarda.. Takı falan alcaksam sosyete pazarlarını tavsiye ederim..Gezeceksem büyük pazarları...Daha gidemediğim bir sürü pazar var. En çok Fatih'de Çarşamba Pazarı ile Fındıkzade'de Cuma Pazarını severim. Ayrıca Göktürk Pazarını da tavsiye ederim. Biraz uzak o taraflara pazar günü yolunuz düşerse bir uğrayın. Ufak iki sokaklı bir pazar ancak çok kaliteli ürünler var. Louis Vuitton modelli çantalar ancak 300 liradan başlıyorlar çünkü Louis Vuitton'un artan derilerinden üretiliyor. Hayran kalırsınız kalitelerine. Bütçesi olanlara tavsiye ederim. Ben genellikle aşık olup ilerliyenlerdenim:)) En son olarak Çarşamba pazarını gezdim. Hedef : Kumaşçılar!!!!
<!--more-->
Çok değil geçen çarşamba gittim. Dikiş falan bilmem ama annem çok güzel dikiş diker. Hem ona hem bana alırım dedim düştüm yollara. Biraz karışık kumaş bölümünü bulmak. Fatih'in içinden geçen otobüslerle Fatih durağında (Yavuz Selim durağından sonraki durak) inin. Yolun karşısındaki yokuşu tırmanınca direk giysi bölümüne giriyor.Yokuşun aşağısına doğru iniyoruz. Pazarın sonuna geldik galiba diye düşünürken sol taraftaki kollardan birine giriyoruz. Sağ tarafa kıvrılan yollara baka baka ilerliyoruz sanırım 2. yada 3. yolda olacaklar farkediliyorlar zaten hemen. Kumaş dışında güpür, kurdela ve düğme de bulabileceğiniz bir kısım ve 20 tane düğme 1 tl gibi bir fiyat yani. Söylentilere göre buradaki kumaşlar fabrikaların artan kumaşları. 2-3mt kumaşlarda war daha ufak kumaşlar da. Hatta biraz daha fiyat verirseniz toplarda var kestirebilirsiniz. Mesela Krep kumaşı toptan kestirmek isterseniz metresi 8-10tl. Evet Eminönü'nde bile 15tl'den aşağı bulmanız imkansız. Üstelik kalitelerine baktım her ikisi de farksız. Gelelim benim ganimetlere:)

En üstteki kumaşımız bir metre. 2tl idi. Ben hep parça aldım daha uyguna geliyorlar çünkü.Ceket kollarına etek beline kullanılabilir yada ufak kız kardeşlerinize harika şeyler çıkabilir:) Alttaki sarı 3 metreden fazla 3tl. İnce keten yaz için harika bir etek olur diye düşündüm. En alttaki yesil de gene aynı ebatlarda ve benzer bir kumaş 2 tl idi o da.

üstteki puantiyeli kumaş tanıdık geldi mi:)

Evet Armine 2012 yaz sezonu kumaşı. Hatta bej rengi de vardı. Farklı olarak mor ve siyahı vardı. Yazın Armine'den bej eteğini almıştım oldukça rahat ettim. Bu kumaşımız 2mt ve 3tl :) Şaka gibi değil mi? Onun altındaki kumaşın kadifemsi bir dokusu var insanın dokundukça dokunası geliyor. Gene 2-3 metre arası 2tl.. Yanımdaki kadın bilgili birine benziyordu, oldukça sık alışveriş yapıyormuş o tezgahtan ve kumaşın Beymen'in kumaşı olduğunu söyledi. Gerçekten yakından görseniz öyle hoş bir yapısı var ki..En alttaki 3-4 metre var pardüse yada kap olabilir 3,5lira idi..

Ben bunların rengine bayıldım:) Üstteki kırmızı çok ince çizgili tam likrali 2mt kadar bir kumaş ve 2tl:) Aldığım her kumaş yarım yada azcık likrası var. Ben pek anlamam kumaşlardan hatam varsa düzeltin bu arada:) Onun altındaki gene Beymen tezgahından 2tl... Veee en alttaki bordo..Bordo rengi çok severim o da 2tl ve 2mt.. 

Bunlar biraz süsleme için. en üsttekinin pek eni yok ama 2mt uzun pul payet 1tl. Alttaki siyah kaşe. Niye aldım bilmem ama 1tl idi illa lazım olur:)) En alttaki suni deri pembe:) bayıldımmm:) 1mt civarı o da 2tl idi.
Daha neler vardı neler ipekler krepler ama ellerim doldu . İnşallah yakında gene gideceğim.. Çok gaza geldim oradaki kumaşları görünce dikiş kursuna gitmek istedim ancak sene başına alım yapıyormuş İsmek.. başka bahara kaldı artık. Dikiş bilenlere 2 liraya 3 liraya etekler, elbiseler, ceketler...Hediye etmek isteyenler için de ideal gezip görün derim. Üstüne basa basa tavsiye ediyorum çarşamba pazarını:)

5 yorum:

  1. kumaş delisi olan bana bu yapılamaz 1 tl ye 2 tl ye harika kumaşlar almışsın maaşallah
    yok yok kesin gitmeliyim çarbamb a pazarına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ewet bence de gitmelisin:) bu çarşamba da gidicem inşallah. Etamin bakıcam varsa alıcam. belki yeni kumaslar bulup alırım paylasırım onları da sızınle:)

      Sil
  2. Carsamba pazarinin tam neresinde kumasci benim krep kumas almam lazim

    YanıtlaSil
  3. Bende carsamba pazarının orda oturuyorum kapim önünde açıyor pazarı kumascilar tekstilde makinaci olarak calisiyom bu kumaşlardan busuru etek dikip 10 liraya sarsan gider mi acaba

    YanıtlaSil
  4. Iyi gunler bu kumaslari nasıl alabilirum

    YanıtlaSil